Обновено
З А П О В Е Д № РД-16-103/12.03.2024 г.
На основание чл. 37, ал. 3 и ал.5 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия, чл. 6 от Устройствения правилник на Министерство на здравеопазването и във връзка с чл.3, т.1 от Вътрешните правила за провеждане на конкурси за членове на органи за управление и контрол на публичните предприятия към Министерство на здравеопазването и депозирана молба с рег.№ 20-10-82/2024 г.
НАРЕЖДАМ:
1. Прекратявам открития със Заповед № РД-16-7/11.01.2024 г. конкурс за избор на независим член в съвета на директорите на „Многопрофилна болница за активно лечение - д-р Атанас Дафовски“ АД, гр. Кърджали, ЕИК 108501669 поради отпадане на основанието за провеждането му, а именно оттеглена молба за освобождаване от настоящия независим член в съвета на директорите на лечебното заведение, избран след проведена процедура по Закона за публичните предприятия.
2. Контролът по изпълнението на настоящата заповед възлагам на доц. д-р Петко Стефановски, д.м. – заместник-министър.
3. Копие от заповедта да се връчи на съответните длъжностни лица за сведение и изпълнение.
ПРОФ. ХРИСТО ХИНКОВ
МИНИСТЪР НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО
З А П О В Е Д
№ РД-16-7/11.01.2024 г.
На основание чл. 63, ал. 3 от Закона за лечебните заведения, чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните предприятия и чл. 37, ал. 3 и ал.5 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия
Н А Р Е Ж Д А М:
Откривам конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на „Многопрофилна болница за активно лечение - д-р Атанас Дафовски“ АД, гр. Кърджали, ЕИК 108501669, за позиции, както следва:
при следните условия:
I. Изисквания към кандидатите:
До участие в конкурса се допускат лица, които отговарят на следните изисквания:
1. да са български граждани или граждани на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
2. да притежават образователно-квалификационна степен "магистър" по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация, технически науки или от професионално направление „икономика“;
3. да имат най-малко 5 години професионален опит;
4. да са почтени и да имат добра репутация съгласно чл. 34, ал. 5 от ППЗПП;
5. да не са поставени под запрещение;
6. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
7. да не са лишени от правото да заема съответната длъжност;
8. да не са обявени в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
9. да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;
10. да не са съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;
11. да отговарят на други изисквания, предвидени в устава на дружеството;
12. да могат да отделят достатъчно време за изпълнение на възложените им задължения.
13. да не е служител в публичното предприятие;
14. да не е акционер в същото публично предприятие;
15. да не е лице, което лично или чрез свързани лица има търговски отношения с публичното предприятие;
16. да не е едноличен търговец, акционер или съдружник в търговско дружество, което има същия или сходен предмет на дейност като публичното дружество;
17. да не е свързано лице с друг член на управителен или контролен орган на публичното предприятие.
II. Срок на договора и начин на определяне на месечното възнаграждение:
Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат се сключва за срок до 29.08.2026 г. – до изтичане на мандата на съвета на директорите. Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП.
III. Необходими документи за участие в конкурса
За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни плика, както следва:
Плик № 1 – съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор:
1. Заявление за участие в конкурса по образец Приложение № 1;
2. Автобиография;
3. Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен „магистър“ по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация, технически науки или от професионално направление „икономика“;
4. Нотариално заверено копие от трудова книжка или осигурителна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионален опит;
5. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП по образец – Приложение № 2;
6. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец – Приложение № 3;
7. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец – Приложение № 4 ;
8. Данните, свързани със съдимостта на кандидатите, се установяват служебно по реда на чл. 35б от Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост.
Плик № 2 – съдържа Концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление.
Пликовете № 1 и № 2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка и се завежда в деловодството на МЗ като приносителя се информира за входящия номер.
IV. Срок за подаване на документите за участие в конкурса
Документите за участие в конкурса се подават до 05.02.2024 г.
V. Начин на провеждане на конкурса
Конкурсът се провежда на три етапа:
Темите, предмет на събеседване /интервю/ с кандидатите са:
1. Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;
2. Източници на финансиране и начини за стабилизиране/ подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;
3. Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.
По време на събеседването комисията по провеждане на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси от областта на здравния мениджмънт и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на държавните лечебни заведения.
След приключване на втория етап на конкурса се изпращат писма до допуснатите кандидати за участие в третия етап от конкурса – събеседване, в които се определя ден и час за провеждането му. Списък с допуснатите и недопуснатите кандидати до втори и трети етап от конкурса се обявява на електронната страница на МЗ.
В условията на извънредна епидемична обстановка и други извънредни обстоятелства, е допустимо провеждането на събеседването (интервюто) дистанционно в електронна среда.
VI. В срок до 10 дни след оповестяване на конкурса на електронната страница на МЗ кандидатите могат да получават от публичното предприятие документи относно структурата и длъжностното щатно разписание на персонала.
Данни за финансовото състояние на дружеството могат да се получат от годишните финансови отчети, които са обявени в Търговския регистър и регистъра на ЮЛНЦ по партидата на дружеството и са общодостъпни.
Контролът по изпълнението на настоящата заповед възлагам на доц. д-р Петко Стефановски, дм – заместник-министър на здравеопазването.
Приложение:
1. Заявление за участие в конкурса – образец;
2. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелства по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от Закона за публичните предприятия – образец;
3. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия – образец;
4. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец
Заявление за участие в конкурса – образец doc файл, 49,5 KB, качен на 11.01.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелства по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от Закона за публичните предприятия – образец docx файл, 17,4 KB, качен на 11.01.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия – образец docx файл, 15,9 KB, качен на 11.01.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец docx файл, 16,5 KB, качен на 11.01.2024