З А П О В Е Д
№ РД-16-306/25.06.2024 г.
На основание чл. 63, ал. 3 от Закона за лечебните заведения, чл. 21, ал. 1 от Закона за публичните предприятия и чл. 37, ал. 2 и ал. 3 от Правилника за прилагане на Закона за публичните предприятия
Н А Р Е Ж Д А М:
Откривам конкурс за избор на членове на органи за управление – съвет на директорите на „Многопрофилна болница за активно лечение – Шумен” АД, гр. Шумен, ЕИК 127521092, за позиции, както следва:
1. Независим член – един;
2. Представител на държавата – един;
3. Представител на държавата – един, който отговаря на изискванията на чл. 63, ал. 1 от Закона за лечебните заведения.
при следните условия:
I. Изисквания към кандидатите:
До участие в конкурса се допускат лица, които отговарят на следните изисквания:
1. да са български граждани или граждани на Европейския съюз, на държава – страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или на Конфедерация Швейцария;
2. да притежават образователно-квалификационна степен "магистър" по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация или от професионално направление „икономика“ (за кандидатите по позиции 1 и 2);
3. да притежават образователно-квалификационна степен "магистър" по медицина, съответно дентална медицина, и с квалификация по здравен мениджмънт или образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление и с придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт (за кандидатите по позиция 3);
4. да имат най-малко 5 години професионален опит;
5. да са почтени и да имат добра репутация съгласно чл. 34, ал. 5 от ППЗПП;
6. да не са поставени под запрещение;
7. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
8. да не са лишени от правото да заемат съответната длъжност;
9. да не са обявени в несъстоятелност като едноличен търговец или неограничено отговорен съдружник в търговско дружество, обявено в несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
10. да не са били членове на управителен или контролен орган на дружество, съответно кооперация, прекратени поради несъстоятелност през последните две години преди назначаването, ако са останали неудовлетворени кредитори;
11. да не са съпруг/съпруга или лице във фактическо съжителство, роднина по права линия, по съребрена линия – до четвърта степен включително, и по сватовство – до втора степен включително, на управител или член на колективен орган за управление и контрол на същото публично предприятие;
12. да отговарят на други изисквания, предвидени в устава на дружеството;
13. да могат да отделят достатъчно време за изпълнение на възложените им задължения.
14. да не са служители в публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1);
15. да не са акционери в същото публично предприятие (за кандидатите по позиция 1);
16. да не са лица, които лично или чрез свързани лица имат търговски отношения с публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1);
17. да не са едноличен търговец, акционер или съдружник в търговско дружество, което има същия или сходен предмет на дейност като публичното дружество (за кандидатите по позиция 1);
18. да не са свързани лица с друг член на управителен или контролен орган на публичното предприятие (за кандидатите по позиция 1).
II. Срок на договора и начин на определяне на месечното възнаграждение:
Договорът за възлагане на управлението с избрания кандидат се сключва за срок от 3 /три/ години. Месечното възнаграждение се определя при условията и по реда на чл. 56 от ППЗПП.
III. Необходими документи за участие в конкурса
За участие в конкурса се подават документи, поставени в два отделни плика, както следва:
Плик № 1 – съдържа документи, удостоверяващи съответствието на кандидатите с изискванията за участие и критериите за подбор:
1. Заявление за участие в конкурса по образец Приложение № 1;
2. Автобиография;
3.1. Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен "магистър" по една от следните специалности: медицина, дентална медицина, право, фармация или от професионално направление „икономика“ (за кандидатите по позиции 1 и 2);
3.2. Нотариално заверено копие от диплома за завършено висше образование, с придобита образователно-квалификационна степен "магистър" по медицина, съответно дентална медицина или образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление (за кандидатите по позиция 3);
4. Нотариално заверено копие от документ за придобита квалификация по здравен мениджмънт - за кандидатите с образователно-квалификационна степен „магистър” по медицина, съответно дентална медицина (за кандидатите по позиция 3);
5. Нотариално заверено копие от документ за придобита образователна и/или научна степен, специалност или преминато обучение за повишаване на квалификацията по чл. 43 от Закона за висшето образование в областта на здравния мениджмънт - за кандидатите с образователно-квалификационна степен "магистър" по икономика и управление (за кандидатите по позиция 3);
6. Нотариално заверено копие от трудова книжка или осигурителна книжка, или друг документ, удостоверяващ професионален опит;
7. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от ЗПП по образец – Приложение № 2;
8. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от ЗПП по образец – Приложение № 3;
9. Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец – Приложение № 4 (за кандидатите по позиция 1);
10. Данните, свързани със съдимостта на кандидатите, се установяват служебно по реда на чл. 35б от Наредба № 8 от 26.02.2008 г. за функциите и организацията на дейността на бюрата за съдимост.
Плик № 2 – съдържа концепция за развитие на предприятието и приноса на кандидата към неговото управление.
Плик № 1 и плик № 2 се поставят в един общ запечатан непрозрачен плик с ненарушена цялост, който се надписва с позицията, за която се кандидатства и наименованието на публичното предприятие, трите имена на кандидата, адрес, електронна поща и телефон за кореспонденция и връзка, и се завежда в деловодството на МЗ като приносителя се информира за входящия номер.
IV. Срок за подаване на документите за участие в конкурса
Документите за участие в конкурса се подават до 24.07.2024 г.
V. Начин на провеждане на конкурса
Конкурсът се провежда на три етапа:
Темите, предмет на събеседване /интервю/ с кандидатите са:
1. Особености и характеристики на дейността на публичното предприятие;
2. Източници на финансиране и начини за стабилизиране/ подобряване на финансовото състояние на публичното предприятие;
3. Органи на управление на публичното предприятие – права и задължения.
По време на събеседването комисията по провеждане на конкурса може да поставя и други допълнителни въпроси от областта на здравния мениджмънт и действащата нормативна уредба, прилагана при управлението на държавните лечебни заведения.
След приключване на втория етап на конкурса се изпращат писма до допуснатите кандидати за участие в третия етап от конкурса – събеседване, в които се определя ден и час за провеждането му. Списък с допуснатите и недопуснатите кандидати до втори и трети етап от конкурса се обявява на електронната страница на МЗ.
В условията на извънредна епидемична обстановка и други извънредни обстоятелства, е допустимо провеждането на събеседването (интервюто) дистанционно в електронна среда.
VI. Информация за текущото състояние на предприятието – Приложение № 5
Заявление за участие в конкурса – образец doc файл, 50,0 KB, качен на 25.06.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелства по чл. 20, ал. 1, т. 3-8 и т. 13 от Закона за публичните предприятия – образец docx файл, 17,3 KB, качен на 25.06.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 21, ал. 2 от Закона за публичните предприятия – образец docx файл, 15,8 KB, качен на 25.06.2024
Декларация относно липсата или наличието на обстоятелствата по чл. 23, ал. 2 и ал. 3 от ЗПП по образец docx файл, 16,5 KB, качен на 25.06.2024
Информация за текущото състояние на предприятието pdf файл, 215,5 KB, качен на 25.06.2024